Projektowanie reklamy Blog o reklamie wyraźnie podkreśla, że marketing powinna być skoncentrowana na jednej idei. Przed stworzeniem komunikatu powinniśmy bardzo jasno określić ideę, którą chcemy przekazać, ażeby została ona zrozumiana. Określ własną grupę targetowaną. Określ, do jakiego typu konsumentów kierujesz swoją reklamę i stwórz ją z myślą o nich. Wywieraj wpływ od samego początku. Pierwsze kilka sekund jest kluczowe, ponieważ od nich zależy, czy odbiorcy będą dalej czytać, słuchać lub oglądać Twoją reklamę. O ile przyciągniesz ich uwagę na samym początku, szanse na to, że odbiorą cały przekaz, są wielokrotnie większe. Podkreśl przewagę konkurencyjną produktu albo marki, ażeby wzmocnić lub wręcz poprawić jego pozycjonowanie. Musimy wyszukać równowagę między rozsądkiem (korzyść realna) a emocjami (korzyść emocjonalna). Zaprezentuj produkt w atrakcyjny sposób. Powinno się podkreślić korzyści płynące z reklamowanego produktu. Negatywne sformułowania przynoszą efekt odwrotny do zamierzonego. Używaj osobistego tonu. Całkiem dobrze jest wyrażać się w sposób potoczny, w granicach, tak ażeby odbiorcy zakładali, że wiadomość jest skierowana do każdego z nich szczególnie. Bądź bezpośredni. Czas to pieniądz, także dla naszych słuchaczy. Nie zwracają uwagi na promocji, zatem należy mówić jasno i nie owijać w bawełnę. Dużo lepiej jest używać bezpośredniego, precyzyjnego stylu, odpowiedniego dla rodzaju odbiorców, do których jest adresowany. Blog o projektowaniu graficznym wskazuje, iż reklama powinna przyciągać uwagę odbiorców.
Zobacz również: whiteart.pl/blog