Spójność ze schematem graficznym, który obejmuje schematy barw i rodzaje fontów, jest priorytetową częścią procesu budowania marki. Twoje logo i projekt wizualny powinny być powtarzane we wszystkich prezentacjach medialnych, od druku po witryny internetowe. Klienci zazwyczaj wyrabiają sobie pierwsze złudzenie o firmie na bazie jej logo. Jest to szczególnie prawdziwe w erze cyfrowej, gdzie ludzie prawdopodobnie najpierw wyszukają Twoją firmę w sieci. Znaczenie logo Logo to najlepsza identyfikacja wizualna firmy. Projektowanie logo powinno rozpocząć się od określenia jego kształtu. Kształt logo wpływa na to, jak użytkownicy postrzegają Twoją organizację, jej produkty, a wręcz zachowanie. Kształt logo odgrywa dużą rolę w postrzeganiu organizacji przez konsumentów, ale może być również podkreślany albo osłabiany przez towarzyszące mu obrazy wizualne w reklamie. Wynika to z tego, w jaki sposób wizje mentalne są przetwarzane przez odbiorcę. Generowanie obrazów mentalnych odbywa się w czymś, co psychologowie nazywają szkicownikiem wizualno-przestrzennym pamięci roboczej. Szkicownik ten może być ograniczony, jeżeli przeciwstawne obrazy wizualne albo nagłówki reklam różnią się od wnioskowania na bazie kształtu logo. Okrągłe lub kanciaste kształty logo są bardziej zauważalne dla klientów. Przy tym konsumenci są bardziej skłonni zapłacić za produkt, jeśli skojarzenia dotyczące kształtu logo były kompatybilne z informacjami słownymi zawartymi w reklamie. Projekt logo powinien być skrupulatnie przemyślany, gdyż ma on wpływ na postrzeganie firmy przez klientów.
Polecamy: tworzenie wizerunku