Projekt logo

Kto projektuje logo
Zanim zlecisz za projektowanie logotypów w firmie graficznej, zastanów się, co chcesz przekazać potencjalnym klientom. Jaka jest idea twojej firmy, na czym się skupiasz, jakie są twoje usługi, jakie są twoje produkty. Czy jest to branża popularna, czy także może branża premium.



To wszystko będzie miało niebagatelny wpływ na to, jak przygotujesz swoje logo i czy projekt logo będzie ostatecznie zachęcał klientów do zakupu, czy będzie tak uniwersalny, że nie będzie robił na nich większego doznania. Logotypu przenigdy nie należy projektować przypadkowo. Nie wolno tego powierzać osobie bez doświadczenia i w późniejszym czasie posługiwać się takim logo, bo nam wydaje się, że ona jest bardzo dobre, a gdy spojrzę na nie specjalista od promocji kto będzie wiedział, że w tym logotypie nie ma nic, co de fakto mogłoby się wydawać ciekawe i co mogłoby działać na korzyść firmy. Sporo osób zamawiających logo wcale nie zastanawia się nad tym, jaki będzie jego ostateczny efekt i czy efekt ten będzie współgrał z wizją firmy oraz jej celami. Projekt logo jest wykonywany na szybko, tak wręcz na kolanie, a później widać tego marne rezultaty, bo okazuje się, że to logo jest nieciekawe, tożsamy do innych, generalnie nie porywa, albo nawet jest brzydkie. Specjalista, za którego tworzenie logo to codzienna praca, nigdy nie będzie się godził na tworzenie bylejakości.

Taka osoba będzie pracowała dopóty, dopóki wykonać coś dobrego, nawet gdyby ta praca miała trwać długo i być kosztowna. Na koszty bez wątpienia należy się nastawić, bo dobry logotyp kosztuje minimum 1000 czy 2000 zł. Im bardziej złożony, tym może być droższy i będzie kosztował około kilku tyś. pln. Czasami wysoka cena wcale nie idzie w parze z taką doskonałą jakością, niemniej jednak w bardzo wielu sytuacjach tak właśnie jest, że ma to odzwierciedlenie w jakości.

Więcej informacji: przeczytaj o kreacji logo