Głównie w sytuacji wady fabrycznej sprzęt komputerowy dla firm powinien być wymieniony na nowy lub powinien zostać naprawiony w taki sposób, by możliwe było jego standardowe wykorzystywanie. Gwarancje serwisowe są bardzo różnorodne. Czasami firma produkująca dany sprzęt od razu wymienia uszkodzony sprzęt na nowy, niemniej jednak zdarza się również, że kreuje się aż trzy naprawy i dopiero po trzecim uszkodzeniu sprzęt może być wymieniony na nowy. Bez względu na sytuację nie powinno się wykonywać żadnych napraw poświęcając własny czas, gdyż to w każdej sytuacji skutkuje utratą zapewnień. Jeżeli już nie stosujemy się do wymagań producenta konkretnego sprzętu, nie uzyskamy wyborów dotyczącej naprawy na podstawie gwarancji, tylko będziemy musieli za tą naprawę zapłacić pełną stawkę. Koszt będzie dotyczył nie tylko i wyłącznie nowych części, ale również usługi naprawy, a w przypadku drogiego sprzętu może być ona bardzo wysoka, zatem takie samodzielne manipulacje przenigdy się nie opłacają. Na prawdę często w sytuacji firm samo wdrożenie oprogramowania w firmie na dokładnie określone urządzenia także jest wykonywane przez zewnętrznych dostawców oprogramowania i jeśli zrobi się to samodzielnie, gwarancja może zostać utracona.
Więcej informacji: wdrożenie oprogramowania w firmie.