Logotypy

Logo jest tym, co pomaga odróżnić markę od jej konkurentów, dlatego istotne jest, ażeby wizerunek firmy wyróżniał się na tle innych, z czym sporo marek ma problemy. Logo powinno trafiać do określonej grupy odbiorców i trzeba o tym pamiętać podczas jego projektowania. Czy pragniesz podkreślić efektywność swojej marki, czy wywołać emocje? Jakie masz podejście do obsługi klienta i jak daleko chcesz się posunąć ze swoją marką? Choćby warto podążać za najnowszymi trendami w projektowaniu, ważniejsze jest, aby pozostać wiernym ogólnej osobowości swojej marki.

W nowej, cyfrowej erze, w której logo pojawia się na wielu urządzeniach i w social media, należy zaprojektować coś, co przekroczy granice papieru. Musi on świetnie działać na różnych platformach i być elastyczny pod kątem rozmiaru. Oryginalność logo Zanim zaczniesz zastanawiać się, jak zbudować projekt logo, powinieneś pamiętać, że musi ono odzwierciedlać wartości Twojego biznesu, budzić zaufanie i uznanie, by odznaczać Cię od konkurencji i ułatwiać identyfikację przez społeczeństwo. Projektowanie logo powinno dążyć do stworzenia logo unikalnego, różniącego się od innych, które będzie w stanie spełnić własną funkcję i zapewnić oczekiwane korzyści. W przeciwnym razie wywołasz uczucie opuszczenia, niedbałości i braku powagi. Projektując logo, trzeba się upewnić, że nie jest ono podobne do żadnego innego, ponieważ w tak zaistniałej okoliczności istnieje ryzyko powstania nieporozumień. Można inspirować się logotypami innych firm, pod warunkiem, że doda się do nich swój własny, osobisty akcent. Jednym z najważniejszych elementów jest natomiast bez wątpienia oryginalność logo. Projektowanie logo może wydawać się szybkie i proste, de fakto niektórzy klienci starają się zaoszczędzić ciut pieniędzy, tworząc logo firmy własną pracą, zamiast zatrudniać specjalistycznego projektanta.
Więcej: zobacz identyfikacja wizualna firmy